Read

Cum creezi o campanie DOOH

Am explicat în articolul anterior că DOOH este acronimul de la digital out of home și că se referă la publicitatea digitală outdoor. În articolul de astăzi, nu vom intra în prea multe detalii legate de ce presupune DOOH, însă dacă ești interesat să afli perspectiva noastră despre concept și beneficiile acestuia, te invităm să citești acest articol.

Așadar, înțelegând toate aceste puncte forte este clar că astfel de campanii pot fi eficiente. Totuși, întrebarea la care trebuie să răspundem înainte de a începe o astfel de campanie este “Merită să investesc în reclame digitale outdoor?”. Iar răspunsul o să vină doar după ce îți clarifici pașii de mai jos.

Unde se află audiența ta?

În funcție de răspunsul valabil pentru businessul pe care îl ai, vei ști care sunt locurile în care ar trebui să îți targetezi publicul. Poate în centre comerciale sau hipermarketuri? În apropierea magazinelor locale, magazine mai mici, supermarketuri, săli de sport, baruri sau restaurante, brutării? În băile unor astfel de locații? În aer liber, pe străzi, în vitrine, în benzinării, în stații de transport public? În gări, stații de metrou sau aeroporturi? În funcție de tipul tău de produs sau de brand, ar trebui să știi unde se află publicul tău țintă.

Acest pas este important când vine vorba de orice acțiune de marketing. Iar posibilitatea de a alege lansarea unei campanii DOOH ar trebui să facă parte din strategia de marketing. Cu cât strategia ta este una mai complexă și detaliată, cu atât are mai multe șanse să fie un succes. La fel, cu cât știi mai multe informații despre audiența ta, cu atât înțelegi mai bine unde poți să o întâmpini cu produsul sau serviciul pe care îl oferi.

Care sunt obiectivele campaniei?

Din nou, o întrebare pe care fiecare marketer ar trebui să și-o pună înainte de a începe orice fel de campanie de marketing. Ce îți dorești să obții în urma acestei campanii? Ce aspecte ar trebui îndeplinite pentru a spune că acea campanie a avut succes? Vrei să atragi mai mult trafic în locația fizică sau pe website? Vrei ca brandul să devină mai cunoscut? Vrei ca publicul să își creeze o anumită imagine despre tine?

În funcție de obiectivele stabilite, poți găsi anumite tooluri care să te ajute să măsori cât la sută din obiectiv a fost îndeplinit. Ca să faci asta, bineînțeles, trebuie ca obiectivele pe care le alegi să fie smart – să fie foarte specifice, să poată fi măsurate, să fie clar cum pot fi atinse, să fie realiste (din punct de vedere obiectiv și subiectiv) și să știi în cât timp ar trebui atinse. Un exemplu de platformă care te poate ajuta să înțelegi ce conținut este eficient, care sunt locațiile și orele cele mai potrivite pentru reclamele digitale outdoor, făcând și o analiză a impresiilor, conversiilor și a multor altor parametri este linkett.com.

Integrare și contextualizare a mesajelor

Culorile alese, fonturile, mesajele, îndemnurile de tip call to action, cât și felul cum se prezintă brandul trebuie să fie integrate în ceea ce își dorește acesta să transmită despre identitatea sa, dar trebuie să țină cont și de locația ecranelor digitale și a evenimentelor din perioada respectivă pentru o eficiență cât mai crescută a campaniei (vreme, zile libere, sărbători etc.). DCOdynamic creative optimization este o tehnologie care te poate ajuta să crezi anunțuri personalizate pe baza datelor despre cei care privesc ecranele, în timp real, chiar în momentul difuzării campaniilor, conform markethunder.com.

Ieși în evidență

Cu cât materialele care ajung pe astfel de panouri sunt mai interesante, mai vii și dinamice, cu atât mai mult atrag atenția celor care trec pe lângă ele. În România, abia acum a început să devină mai cunoscut conceptul de publicitate stradală digitală, însă în orașele mari din lume există zone împânzite de astfel de reclame. Iar când concurezi cu atât de multe reclame și branduri, trebuie să te asiguri că ieși în evidență.

Măsoară!

Poate că a fost prima campanie DOOH în care ai investit și poate că nu ai avut experiență cu acest gen de acțiune și nu ai știut cum să ai o abordare cât mai clară pentru a-ți atinge obiectivele. Și poate că ai fi vrut ca lucrurile să-ți fi ieșit mai bine decât ți-au ieșit, însă n-ai avut un buget pentru asta și nu ți-ai permis să investești în tooluri foarte scumpe sau în consultanță cu oameni pricepuți. Chiar și așa, sfatul nostru este să măsori cât din obiective ai reușit să îndeplinești.

Și chiar dacă absolut totul a ieșit exact așa cum îți doreai sau cum te așteptai, în continuare îți sugerăm să măsori ce din obiective a fost atins și cum. Când faci asta, știi ce să îmbunătățești la viitoarele campanii și nu mai fugi de ele pentru că “N-a mers!”. Când concluzia ta este că “n-a mers”, fără să îți fie clar și de ce, înseamnă că nu ai pornit cu un plan clar încă de la început.

Sperăm că acest articol te-a ajutat să îți faci o idee despre pașii principali pe care ar trebui să ți-i clarifici atunci când te gândești să apelezi la publicitatea outdoor.

Scrie-ne în cazul în care îți dorești ca reclama ta să apară pe panourile digitale Griffin Media, în  incinta complexelor comerciale!

We use cookies to ensure you get the best experience on our website. For more info check our Privacy Policy.

Okay