Read

Cum poți optimiza o campanie DOOH

Dacă în articolul trecut am vorbit despre pașii importanți care ar trebui clarificați atunci când vine vorba de începerea unei campanii DOOH, de data aceasta ducem discuția mai departe și analizăm cum poți optimiza o campanie digitală outdoor, în așa fel încât aceasta să-și atingă potențialul maxim sau să ajungă cât mai aproape de el.

Să presupunem că ești la prima campanie de publicitate digitală stradală pentru brandul tău și nu îți este foarte clar care sunt parametrii la care ar trebui să fii atent pentru ca la finalul campaniei să poți spune că a meritat. Bineînțeles, o să tot repetăm acest lucru, însă indiferent că vorbim de retail media, de publicitate stradală, de publicitate DOOH, ceva mai amplu sau, dimpotrivă, un simplu panou publicitar, o strategie de marketing care să includă acțiunile pe care vrei să le faci și să poată fi accesată oricând de către tine sau cei din echipa ta, poate să facă diferența dintre succesul sau lipsa de succes a campaniei pe care o desfășori.

Ce înseamnă să optimizezi o campanie DOOH?

Într-un limbaj cât mai pe înțelesul tuturor, optimizarea unei campanii DOOH presupune reducerea cât mai multor elemente care consumă bani fără a aduce anumite rezultate sau care indică faptul că acea campanie nu este pe cât de eficientă s-a prevăzut a fi.

Dacă nu te afli la prima campanie DOOH sau dacă ai ajutor ori îndrumare în lansarea campaniei, datorită experienței există mult mai multe șanse să știi ce ai de urmărit chiar înainte de a începe o campanie outdoor digitală. Însă, pentru că subiectul este unul destul de nou în România, mai jos îți prezentăm care sunt principalele elemente de care trebuie să ții cont dacă vrei să te asiguri că ești pe drumul cel bun în abordarea de retail DOOH pe care ai ales-o.

Totuși, pentru mai multă claritate, te invit să citești aici, articolul anterior în care am descris pașii pe care ar trebui să ți-i clarifici înainte de a începe o campanie DOOH.

Locația

Alegerea locației potrivite în care va fi afișat conținut relevant pentru un anumit public țintă este un element central pentru orice tip de reclamă stradală. Cu atât mai mult, când vine vorba de o campanie DOOH – care poate implica un număr mai mare de panouri digitale, în diferite locații, trebuie să te asiguri că publicul tău țintă frecventează locațiile respective, deci ai șanse ca reclama ta să-i atragă atenția. Mai mult de atât, dacă locațiile în care se află reclama ta au legătură cu produsul sau serviciul pe care îl oferi, îți maximizezi șansele ca publicul să-ți observe reclama și să se intereseze de brandul tău pentru că, realmente, au nevoie de ceea ce le oferi.

Pe lângă locația în care este amplasat panoul publicitar, este bine de știut că reclama poate conține un cod QR sau mesaje de tip call to action care să trimită utilizatorii, mai departe, către o altă locație. Un exemplu este cel al celor de la Guinness care au făcut un parteneriat cu  Guinness Six Nations (o competiție anuală internațională de rugby) și și-au redirecționat fanii către puburi sau restaurante unde puteau să vadă live meciurile de rugby și să bea bere Guinness. Localurile erau actualizate automat dacă rămâneau fără bere în stoc și fanii erau trimiși la următoarele cele mai apropiate locații.

Perioada te timp

Odată aleasă locația, perioada de timp în care rulează campania este un alt element important, din diferite motive. Probabil că nu ți-ai dori să mai existe o altă campanie care rulează în aceeași perioadă cu a ta și care poate este a unui concurent mai puternic, mai mare decât tine pentru că s-ar putea să direcționeze toată atenția către ce are el de spus – dar dacă o astfel de strategie poate fi transformată în avantaj pentru brandul tău, atunci, probabil că merită să ai o astfel de abordare (după ce faci un calcul de riscuri, ca să nu îți scape lucrurile de sub control).

Pe de altă parte, probabil că trebuie să fii atent ca în perioada campaniei tale, să nu existe evenimente importante sau de amploare – care ar putea să îți ia o bună parte din public (acesta fiind ocupat cu participarea la evenimentele respective). De asemenea, atenție la momentele de criză – lansarea unei campanii DOOH într-un moment și un loc nepotrivit, poate fi percepută ca o ignorare față de criza respectivă și poate alimenta frustrarea sau nemulțumirea publicului – lucru care va afecta imaginea brandului tău.

Momentul din zi

Da, are legătură cu perioada de timp, însă este mai precis. Anumite categorii de public vin într-o anumită locație, la o anumită oră din zi. Să știi exact când ies oamenii din casă și se pot întâlni cu produsul sau serviciul tău, te ajută să nu-ți irosești resursele.

Prin urmare, locația, perioada de timp și momentul din zi sunt importante și cresc eficiența campaniei dacă aceasta se încadrează într-un tot unitar. Cu alte cuvinte, există o conexiune între reclamele de pe panourile stradale și prezența de pe social media, de pe website etc.? Ieși în evidență față de celelalte panouri publicitare din locația pe care ai ales-o? Reclamele fac apel la simțurile, emoțiile sau nevoile publicului? Dacă da, puțină creativitate e tot ce mai ai nevoie! Scrie-ne dacă crezi că te putem ajuta să-ți plasezi reclama pe panourile digitale Griffin Media!

We use cookies to ensure you get the best experience on our website. For more info check our Privacy Policy.

Okay