Read

Campanii DOOH optimizate în timp real, în funcție de vreme

Spre deosebire de panourile publicitare obișnuite, panourile digitale folosite pentru publicitatea outdoor oferă posibilitatea de a fi mult mai creativ. Considerăm că acesta este unul dintre beneficiile importante ale panourilor digitale stradale, alături de multe alte puncte forte pe care le-am menționat în primul articol de pe blogul nostru.

Există o mulțime de branduri care au ales ca vremea să joace un rol principal în campaniile lor de publicitate DOOH. Din fericire, panourile publicitare digitale se potrivesc pentru o varietate largă de produse sau servicii care, cu puțină creativitate pot fi corelate cu temperatura sau condițiile de afară. Un exemplu în acest sens au fost reclamele la cidrul Smirnoff, în UK. Aceștia au folosit locomizer.com, un serviciu care le oferea date despre locația panourilor, unde se află trecătorii și comportamentul de consum al acestora. Atunci când temperaturile depășeau 20 de grade, reclamele începeau să ruleze. La fix pentru un moment de răcorire, nu?

Un alt exemplu este cel în care Netflix și-a promovat cele mai recente emisiuni coreene, în Indonezia. Pentru anumite titluri, precum „Forecasting Love & Weather”, atunci când afară ploua, reclama era una “ploioasă”, iar când vremea era bună, și reclama devenea mai vie, mai “însorită”. Practic, s-au ajutat de simboluri (picături de ploaie, raze, soare), culori (mai întunecate sau mai deschise) și lumină (caldă, rece, mai slabă și mai puternică) pe care le-au introdus în reclame pentru a creea efectul de “ploios” sau “însorit”.

FreshDirect este un alt brand care a folosit datele meteo, în timp real pentru a-i îndemna pe oameni să aleagă serviciul lor de livrare a produselor alimentare. Campania a avut loc în stațiile de metrou din NewYork și a încercat să analizeze modul cum vremea influențează viețile oamenilor și cum și-au schimbat navetiștii, traseul, după pandemie.

Și Ebay a folosit mesaje publicitare care se modificau în funcție de vreme. Dacă era soare, în reclame ar fi putut apărea produse pentru grădinărit, dacă ploua, în reclame apăreau produse utile pe timp de ploaie, iar dacă vremea era neutră sau înnorată, reclamele și mesajele trimiteau la produse utile pentru activități interiorul încăperilor. Campania DOOH făcea parte dintr-o campanie mai amplă, globală (“Fill your cart with color”), care își dorea să promoveze printre consumatori, ideea de a trăi mai colorat.

McDonald’s, Stella Artois, Audi, Foodpanda, dar și o mulțime de alte branduri, unele poate mai puțin cunoscute au apelat la reclame stradale afișate pe panouri digitale. Multe dintre aceste branduri, la finalul campaniilor DOOH au observat creșteri în vânzări, anumite tipare de comportament ale publicului, diferite preferințe ale acestuia sau corelări – date foarte valoroase pentru următoarele campanii pe care le vor lansa aceste branduri.

Avâd în vedere că tot mai multe branduri au apleat la această strategi, acest lucru ne face să ne întrebăm: “De ce să ții cont de vreme în campaniile DOOH?” Hai să vedem!

Cresc achizițiile pentru anumite produse

Dacă afară este foarte cald/frig și produsul tău se adresează în special acelui moment (înghețată, costum de baie, ochelari de soare, băuturi reci sau articole groase de îmbrăcăminte, băuturi fierbinți, pătură etc.), faptul că tu îl întâmpini pe potențialul client în apropierea magazinului tău sau la un click distanță, cu mesajul potrivit, va crește probabilitatea ca acesta să-ți ofere atenția sa, ba chiar s-ar putea să îi stârnească curiozitatea și să spună “La fix! Vreau să văd ce mai găsesc la ei.”

Consumatorii se readaptează la mediul din jurul lor

După multe restricții, incertitudini și lipsa posibilității de a călători în voie din ultimii ani, oamenii și-au modificat comportamentele. Brandurile au posibilitatea să-i facă pe oameni să se simtă integrați, să simtă că mai sunt și alți oameni ca ei, în preajma lor, nu au rămas singuri și tot ce trebuie să facă e să privească mai des în jur și să socializeze. Un mesaj de tipul “E soare, deci ia-ți un costum de baie pentru plajă!” îți va contura în minte, o zi relaxantă la plajă, alături de familie sau cei dragi. Și la nivel subconștient, consumatorul va fi pregătit să facă o achiziție de la brandul care i-a trezit o amintire sau o stare plăcută.

Brandurile sunt pecepute ca fiind mai atente

Într-o lume în care oricine este prezent pe social media, un vizual cu un mesaj creativ, întâlnit într-un loc neobișnuit sau neașteptat, este cu atât mai mult apreciat, în special dacă ține cont de vremea de afară, deci și de starea de spirit pe care ar putea-o avea unii consumatori.

Un studiu recent de neuroștiință din Australia a arătat că impactul este mult mai mare în cazul reclamelor DOOH, spre deosebire de cele statice. Raportul a arătat că reclamele dinamice au un impact cu 38% mai mare decât reclamele statice, adică cele obișnuite, până în cea de-a cincea zi de campanie.

Așadar, am arătat încă o dată că publicitatea stradală digitală poate să facă diferența atunci când campania este una care iese în evidență sau stimulează consumatorul, în vreun fel. Griffin Media este alegerea potrivită pentru cei care au o strategie de retail media și care își doresc ca reclama lor să fie afișată pe panourile digitale din incinta sau apropierea complexelor comerciale. Contactează-ne!

We use cookies to ensure you get the best experience on our website. For more info check our Privacy Policy.

Okay