Read

Tipuri de digital signage

În articolul trecut am vorbit despre ce este digital signage și care sunt componentele sale. Am intrat și în câteva detalii tehnice, ca să vă ajutăm să înțelegeți cât mai bine ce include acest concept.

Astăzi, continuând discuția de data trecută (poți citi articolul aici), ne-ar plăcea să vorbim despre tipuri de digital signage și modalități în care poate fi folosit pentru a ne atinge obiectivele de marketing stabilite (pentru că într-un articol anterior, am stabilit că, în mod ideal, apelăm la publicitatea DOOH, având un plan de marketing și diferite obiective pe care vrem să le atingem).

Când spunem “tipuri de digital signage”, ne referim la subcategorii ale digital signage. Pe unele dintre ele le-am mai atins în articolele anterioare, însă, până acum, nu le-am aranjat pe categorii. Deci hai să facem asta:

Dynamic digital signage (semnalizarea digitală dinamică)

Acesta este un subiect pe care l-am mai atins într-un articol anterior (articolul 5), însă conform itesmedia.tv, conceptul de dynamic digital signage se referă la afișarea imaginilor și a videourilor, într-un format “full-page” sau “multi-area”, adică un format de tip “pagină întreagă” sau cu mai multe zone de afișaj pe același ecran. Ecranele pot fi atât interioare, cât și exterioare, bazându-se pe tehnologii LCD și DEL. Conținutul afișat este predefinit și programat să ruleze în funcție de diferite criterii (obiective, public țintă, strategii de conținut). De asemenea, este cel mai des întâlnit în sectorul retail (comerțul cu amănuntul), cel al sănătății (clinici, spitale), cel bancar și în sectoarele fast-food (au început să fie tot mai des implementate pentru afișarea meniurilor).

Automated digital signage (semnalizarea digitală automatizată)

Este cel mai des întâlnită în transportul public, cu ecrane care indică zborurile, dar și ora la care vor sosi următoarele trenuri sau autobuze. Automated digital signage este din ce în ce mai răspândită în fabrici pentru a comunica indicatorii de performanță (KPI) în ceea ce privește indicatorii de producție, pentru a comunica parametrii de calitate și mesajele de sănătate și siguranță. Tot itesmedia.tv menționează că o caracteristică specifică pentru automated digital signage este dependența sa de tehnologiile inovatoare de afișare digitală construite pe cele mai recente limbaje standardizate HTML5, care integrează date deschise și concepte de interoperabilitate. Utilizarea sa a luat amploare, în ultimii ani, printr-un număr tot mai mare de proiecte urbane pentru orașe „inteligente”.

Advertising digital signage (semnalizarea digitală publicitară)

Acest tip de semnalizare digitală este foarte des întâlnit în orașele mari, în locații foarte aglomerate, pe unde trec foarte mulți pietoni pe zi (stații de metrou, de autobuz, zone centrale ale orașelor, zone comerciale etc.). Dacă ar fi să vă imaginați un astfel de loc împânzit de reclame de tot felul, gândiți-vă la orașe precum New York sau Tokyo, unde aproape ai spune că există un concurs de “Care e cel mai impunător și interesant ecran?” (bineînțeles, referindu-ne aici și la conținutul care rulează pe ecrane, la reclamele în sine). Aceste display-uri folosesc tehnologii de tip LED, având nevoie de un nivel de luminozitate foarte ridicat și software specializat care integrează module CRM pentru gestionarea clienților și contractelor, precum și a caracteristicilor de facturare.

Ce înseamnă CRM? Este un acronim care vine de la “customer relationship management” (în traducere – gestionarea relației cu clienții). CRM este, practic, orice instrument, strategie sau proces care ajută companiile să-și organizeze și acceseze datele despre client, cât mai ușor. Poți citi mai multe despre asta, aici.

Revenind, aceste display-uri care conțin software specializat integrat au capacitatea de a creea diferite rapoarte de tip “proof-of-play” care arată când, unde și pentru cât timp a fost rulat un anumit conținut. Adesea, pentru că gențiile de publicitate investesc sume mari în astfel de strategii de publicitate, solicită aceste rapoarte, pe baza cărora își gândesc strategiile următoare și costurile.

Interactive digital signage (semnalizare digitală interactivă)

Se spune că acesta ar fi viitorul publicității stradale digitale. Practic, interactive digital signage transformă publicitatea tradițională – care afișează conținut, indiferent dacă spectatorii îi acordă sau nu atenție, într-o activitate la care publicul participă, invitând consumatorii să se implice fizic (prin atingere, gestică, mimică) în interacțiunea cu conținutul afișat și să găsească informații relevante pentru ei, spun cei de la resources.broadsign.com.

Pe lângă asta, originea ecranelor interactive de astăzi poate fi urmărită până la prima apariție comercială a tehnologiei touchscreen, la începutul anilor 1980. Chioșcurile interactive sub forma bancomatelor (ATM-urilor) au fost, de asemenea, utilizate pe scară largă la acea vreme, iar capacitatea clienților de a interacționa în acest fel a pus bazele tehnologiilor de semnalizare digitală interactivă care apar și astăzi. Însă o să dezbatem mai multe despre acest subiect, într-un viitor articol, până atunci te rugăm să ne spui cum ți s-au părut informațiile pe care le-am prezentat astăzi. Le găsești utile? Ți-ar plăcea să afli mai mult? Dacă îți dorești ca reclamele tale să apară pe panourile digitale Griffind Media, atunci ne poți scrie oricând pentru mai multe informații sau ne poți contacta prin opțiunile de aici. Îți mulțumim!

We use cookies to ensure you get the best experience on our website. For more info check our Privacy Policy.

Okay